A Court Of the Silver Flames | Sarah J. Mass

26.06.2021

 Úvodní informace: 

• Jazyk: angličtina (originál) 
• Žánr: fantasy 
• Kategorie: New Adult 
• Pořadí v sérii: šestý (lze však vnímat i jako pátý) 
• Rok vydání: 2021 
• Nakladatelství: Bloomsbury (USA) 

A Court Of Silver Flames (ACOSF) je v pořadí šestý (pátý) díl ze série ACOTAR. Do češtiny zatím přeložen není, ale brzy jistě bude vzhledem k tomu, jaký je o tuto sérii zájem, takže nezoufejte, pokud se necítíte na čtení v cizím jazyce. 

Co si pro nás Sarah připravila? 

Po dvouleté odmlce (pokud mě paměť nešálí) se nám konečně dostalo pokračování ACOTARu. Neskutečně jsem se na další díl těšila, vzhledem k tomu, že mě A Court Of Frost And Starlight neskutečně dostal. Byla jsem hrozně zvědavá, co Nestu a Cassiana čeká. Fakt  jsem se těšila jak malá holka. No, a čekání se fakt vyplatilo, protože hned prvních pár stran ACOSF mě úplně uchvátilo. 

Nechci tu příliš prozrazovat, co se v knize stalo, protože předpokládám, že spousta z vás čeká na češtinu (jo, taky mám v plánu si to dát ještě jednou), ale hned na začátek řeknu, že se máte opravdu na co těšit. 

Sarah nám zas jednou předvedla, že umí do slov vetknout vášeň, Dokonale vykreslený sex a emoce, které na mě od začátku do konce dýchaly. ACOSF je v podstatě kombinace „smut book“ jak by Nesta řekla a neskutečně epického fantasy, které vám vyrazí dech. Vášnivé scény střídá napětí a akce, co se do vás úplně zakousne. Každá další strana je čím dál tím lepší a napínavější. 

Co mě však neskutečně zklamalo byly některé pasáže z konce, které si podle mě zasloužily více prostoru. Také některé reálie světa i samotná Nestina moc mi přišla trochu přitažená za vlasy (doslova jsem měla chvíli pocit, že je Nesta „Marry Sue“). Naopak mě velice potěšily nové postavy (určitě se těšte na Emerie a Gwyn) a vykreslení Nestiny osobnosti spolu se vztahem ke Cassianovi. Feysand mi v této knize připadal tak trochu otravný, podobně i ostatní postavy z Nočního dvora, což však naštěstí vykompenzovala Nesta a její chování. Některé pasáže mě rozplakaly a úplně emočně zničily. 

Závěr: 

Tuto knihu vám mohu s čistým svědomím doporučit, ať už v Aj nebo i později v češtině, pokud máte ACOTAR rádi určitě nebudete litovat. Tenhle díl přináší spoustu nových věcí, posouvá děj opravdu dopředu a až na nějaké drobnosti, které byly spíš záležitostí mých preferencí. 




Tereza März
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky