Holubice & Had | Shelby Mahurin

18.12.2021

Holubice & Had | Serpent & Dove

Shelby Mahurin | CooBoo (HarperTeen) | 2020

K Holubici & Hadovi jsem se dostala skrze cosplaye. Když vyšel v originále 3. díl, sítě zaplavily fotky Lou s různými citáty a útržky z knihy, které mě přesvědčily dát této trilogii šanci. Knížku jsem navíc dostala jako dárek od kamarádky k narozeninám, takže motivace jí přečíst byla ještě o to větší. Jak se mi příběh Lou líbil? Nejdřív vám nabídnu anotaci a pak se vrhneme na moje tlachání.


Navždy spojeni, aby se milovali, ctili... nebo shořeli.

Louise le Blancová před lety uprchla od všeho, co znala, a skryla se v ulicích Cesarine. Odvrhla svou magii a začala přežívat jen díky tomu, co se jí podařilo ukrást. Čarodějnice jako Lou tady lidi loví. Bojí se jich. A upalují je. Reid Diggory zaslíbil svou duši církvi jakožto chasseur a celý život žil podle jediného přikázání: nenecháš čarodějnici naživu. Jeho cesta se s Louinou nikdy neměla zkřížit, ale zákeřný úskok je donutí k nemožnému spojení: svátosti manželství. Válka mezi čarodějnicemi a církví je prastará a Louini nejnebezpečnější nepřátelé přináší osud horší než oheň. Dívka nedovede potlačit své stále se prohlubující city ani změnit podstatu svého bytí - musí se tedy rozhodnout. A láska, ta z nás všech dělá hlupáky.

„Jestli existuje Bůh, má (ať už on nebo ona) pěkně pitomý smysl pro humor.“

KLADY:

  • skvělá hlavní hrdinka

  • prostředí Francie

  • magie a čarodějnice

  • slowburn mezi Reidem a Lou

ZÁPORY:

  • tempo

  • stylistika


Na Holubici & Hadovi se mi neskutečně líbilo prostě všechno. Jakmile jsem se přehoupla přes půlku, byla jsem do knihy úplně zažraná a v podstatě zbytek dočetla na jeden dech, což se naopak nedá říct o začátku, který se podle mě až příliš táhl. Několikrát jsem knihu skoro odložila, protože mi problém dělala stylistika a tempo autorky, které mě jen uspávalo, ale naštěstí jsem vydržela a dostala se až k tomu, čemu říkám perfektní.

Lou mi hodně připomínala Aeilin, která je pro mě prostě bae. Do toho Reid a jeho "gentlemanství". Jejich vztah byl od začátku do konce jednoduše boží. S každým dalším pohledem, slovem a dotykem ve mě rostlo napětí, které vygradovalo celým koncem, co mě nechal bez dechu. Prostě woah.

„V každém vtipu je kus pravdy.

Nesmím opomenout geniálně promyšlené čarodějnice, jejich magii a ono francouzské prostředí, které všemu dodávalo grády. Jednoduše řečeno, tahle kniha je nabušená dramatem, emocemi a náloží fantasy konfliktu, který ve vás nechá hořkost.

Vůbec nevím, co víc bych měla říct. Asi jen, že byste si tohle fakt měli přečíct a dát tomu šanci, protože nebudete litovat. Myslím, že už je patrné, že tahle knížka si zaslouží krásných 5/5 hvězdiček, protože... Prostě k tomu nejde říct víc. Emocionální jízda plná všeho, co od fantasy knížky chcete.

Nemůžu se dočkat až se vrhnu na pokračování a až se zase vrátím do milované Francie provoněné vůní sladkého pečiva. Sakra, dostávám z toho zas hlad.

Co vy? Jak jste si Holubici & Hada užili? Zvažujete přečtení?


Tereza März
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky